niedziela, 27 października 2013

W lesie

Dzisiaj wybrałem się na chwilę do lasu. Było tam pełno sikorek, słychać było dzięcioła dużego i sójki.  Sójką próbowałem nawet zrobić zdjęcie, ale szeleszczące, suche liście pod nogami na to nie pozwoliły. Przypadkiem natknąłem się na purchawki, lecz kiedy się rozejrzałem okazało się, że jest ich pełno. 

Purchawki









 Nie znam nazwy tego grzyba, ale zwrócił moją uwagę swoim intensywnie biały kolorem




 A to jedyny jadalny grzyb jaki znalazłem choć nie jestem pewien co do nazwy.



 Poziomka 


Las zmienia kolory. Można to porównać z postem Obserwacje w terenie.








19 komentarzy:

  1. Niestety,las gubi liście, z kolorowego zrobi się szary. Idzie ku zimie:(
    Ten biały grzyb to tez purchawka, a może purchawica? Co do jadalnego to nawet trudno stwierdzić, bo lekko połamany:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już go znalazłem połamanego. Może jakaś sarna go złamała:)

      Usuń
  2. Purchawki to bardzo ciekawe grzyby i bardzo ładne z tymi perełkowymi wypustkami:) tez próbowałam sfocić sójkę, ale diablica skryła się miedzy gałęziami. Bardzo jest czujna. U nas pozostały nędzne resztki liści na drzewach. Robi się jasno pod nimi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, sójki są wyjątkowo czujne szczególnie te w lasach, bo już w parkach są bardziej oswojone:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Dzisiejsza niedziela ukazała jeszcze resztki jesiennego piękna- pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jest to powszechną wiedzą, ale purchawki są nie tylko jadalne, ale i smaczne. Należy je zbierać kiedy są małe, to znaczy po przekrojeniu miąższ ma ten sam czysto biały kolor co skórka. I skórkę trzeba obrać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

  5. Szkoda że tak szybko opadają liście...

    OdpowiedzUsuń
  6. Super te leśne kolorki. Kiedy mieszkałem przy lesie lubiłem robić fotki tych samych miejsc o różnych porach roku. Świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawie jest porównywać jak zmienia sie to samo miejsce w ciągu roku:) Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Nie wiem czemu, ale wydaje mi się, że masz nieaktywny przycisk "Powiadamiaj mnie" pod komentarzem. Przynajmniej u mnie on nie działa i nie dostaję powiadomienia o ruchu na Twoim blogu :(

      Usuń
    3. Wiem mówiłeś już o tym, ale nie czemu tak jest.

      Usuń
  7. Zazdraszczam umiejętności rozpoznawania ptaków po śpiewie. Na terenówkach z ornito nie szło mi to najlepiej, żeby wręcz nie powiedzieć tragicznie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Grzybki purchawki świetnie wyglądają na zdjęciu.
    Las robi się mniej ciekawy. Brakuje złotych liści.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za ślad po Twojej obecności:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...